مال من سلامت مدرسه پزشکی دانشکده

مال من: سلامت مدرسه پزشکی دانشکده آبادان پایداری سلامت آرامش در جامعه هفته سلامت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفا می‌کند / موسویان

به گزارش ایلنا، متن مقاله سیدحسین موسویان که در سایت لوبلاگ منتشر شده، به شرح زیر است:

ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفا می‌کند / موسویان

موسویان: ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفا می کند

عبارات مهم : ایران

به گزارش ایلنا، متن مقاله سیدحسین موسویان که در سایت لوبلاگ منتشر شده، به شرح زیر است:

ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفا می‌کند / موسویان

در حالی که فاز نظامی بحران سوریه به آخر نزدیک می شود، سران روسیه، کشور عزیزمان ایران و ترکیه در نشست پایتخت کشور عزیزمان ایران بر حق تعیین آینده سوریه به وسیله مردم این کشور واز طریق انتخاباتی فراگیر، آزاد و عادلانه تاکید کردند. آنها همچنین توافق کردند تا به همکاری یکسان خود تا نابودی کامل گروه های تروریستی تعیین شده است به وسیله شرکت ملل در سوریه همچون داعش و القاعده و جبهه النصره ادامه دهند.

وقتی که بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ شروع شد کشورهای عضو ائتلاف آمریکا همچون عربستان از تمام ظرفیت خود جهت از بین بردن بشار اسد استفاده کردند. لکن همکاری یکسان روسیه و کشور عزیزمان ایران جهت حفظ حکومت سوریه مانع موفقیت ائتلاف آمریکا شد. با پیوستن آنکارا به محور مسکو -تهران، پیروزی اسد در جنگ شش ساله نزدیک شده است هست. اگر مثلث روسیه، کشور عزیزمان ایران و ترکیه در مورد سوریه موفق شود، این مثلث می تواند نقش اساسی جهت مدیریت بحران های دیگر منطقه ایفا کند.

به گزارش ایلنا، متن مقاله سیدحسین موسویان که در سایت لوبلاگ منتشر شده، به شرح زیر است:

روابط روسیه و کشور عزیزمان ایران هیچگاه تا این حد نزدیک نبوده هست. تلخ ترین دوران تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران در ۲۰۰ سال گذشته، تصرف سرزمین های کشور عزیزمان ایران شامل: کل قفقاز، دریای خزر، مرو، سمرقند، بخارا، ایروان، نخجوان و تاجیکستان به وسیله روس ها در دوران پادشاهان فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه هست. بعد از جنگ جهانی دوم نیز روسیه با تشکیل و هدایت حزب کمونیستی توده و فرقه دموکرات در آذربایجان، تلاش در تجزیه کشور عزیزمان ایران داشت.

روابط کشور عزیزمان ایران و آمریکا با دوستی شروع شد و در مقاطعی از تاریخ گذشته، مردم کشور عزیزمان ایران کشور آمریکا را خیرخواه خود تلقی می کردند. ولی این روند از شصت سال پیش عوض کردن کرد. کودتای آمریکا و انگلیس در سال ۱۹۵۳ و ساقط کردن دولت مردمی مصدق، حمایت از تجاوز صدام به خاک کشور عزیزمان ایران در سال ۱۹۸۰، ساقط کردن هواپیمای مسافری کشور عزیزمان ایران و کشته شدن ۲۹۰ غیرنظامی، حمایت از به کارگیری سلاح شیمیایی به وسیله صدام علیه کشور عزیزمان ایران و کشنده ترین تحریم های اقتصادی از جمله موارد لیست بلند خاطرات تلخ ایرانی ها از آمریکا است.

بعد از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ در ایران، بنیان سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران براساس اصل «نه شرقی، نه غربی» تعریف شد تا کشور عزیزمان ایران استقلال خود در روابط با قدرت های خارجی را حفظ کند. با این وجود سیاست های خصمانه آمریکا و بی اعتمادی کامل به آمریکا، موجب چرخش سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران به سمت شرق شده است هست. اخیرا رهبر عالی کشور عزیزمان ایران مذاکرات هسته ای با آمریکا را اشتباه خواند. آقای ولایتی مشاور سیاست خارجی ایشان ترامپ را «غیرقابل اعتماد» و پوتین مدیر جمهور روسیه را «شجاع و منطقی» دانست.

ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفا می‌کند / موسویان

چنین وضعیتی بی علت نیست. چون امریکا در حالی چهل و پنج پایگاه وسیع با حدود ۱۳۰ هزار سرباز اطراف مرزهای کشور عزیزمان ایران دارد که سیاست عوض کردن رژیم درایران را در چهل سال گذشته در دستورکار داشته، با نقش و جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران مبارزه کرده، با اعمال سیاست تحریم در حقیقت رفاه و توسعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران را نشانه گرفته و با تمام ظرفیت با جایگاه و نقش منطقه ای کشور عزیزمان ایران مبارزه کرده است.

در حالی که روسیه و چین و هند هیچ کدام حضور نظامی خصمانه ای در مرزهای کشور عزیزمان ایران ندارند، در روابط دوجانبه و منطقه ای به جمهوری اسلامی به عنوان یک شریک سیاسی – امنیتی – اقتصادی نگاه کرده، کشور عزیزمان ایران را در مبارزه با تروریست همکاری قدرتمند می دانند، با سیاست عوض کردن رژیم آمریکا مخالف و نقش مشروع و طبیعی کشور عزیزمان ایران در منطقه را پذیرفته و همکاری می کنند.

به گزارش ایلنا، متن مقاله سیدحسین موسویان که در سایت لوبلاگ منتشر شده، به شرح زیر است:

روابط کشور عزیزمان ایران با هند وچین، دو قدرت بلوک شرق، ریشه تاریخی بر اساس دوستی و احترام متقابل دارد. علاوه برآن قدرت های بلوک شرق توانسته اند هم با کشور عزیزمان ایران و هم با دشمن های منطقه ای کشور عزیزمان ایران به خاص اسرائیل و عربستان و امارات روابطی متعادل و نرمالی داشته باشند در حالی که آمریکا به طور کامل در زمین دشمن های منطقه ای کشور عزیزمان ایران بازی می کند.

برجام شرایطی به وجود آورد که می توانست تحولی در روابط منفی چهل سال گذشته کشور عزیزمان ایران و غرب به وجود آورد. لیکن نخستین باری بود که کشور عزیزمان ایران و آمریکا مستقیما در سطح عالی درخصوص یکی از موارد اختلافی مذاکره و توافق کردند. در طول سه سال گذشته برجام به وسیله کشور عزیزمان ایران به طور کامل اجرا شده است و به عنوان جامع ترین سند تاریخ عدم اشاعه سلاح های هسته ای آشنا شد. رهبر عالی کشور عزیزمان ایران هم اظهار کرد که اگر آمریکا به تعهداتش در مورد برجام عمل کند، این می تواند فتح بابی جهت ادامه گفت وگوها درمورد سایر مسایل باشد.

ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفا می‌کند / موسویان

منتهی ترامپ رییس جمهور آمریکا به توصیه نتانیاهو و فشار عربستان، یکجانبه از توافق خارج و قطعنامه سارمان ملل و آژانس بین المللی انرژی هسته ای را زیر پا گذاشت، تحریم های فرامرزی را اعاده کرد و بدهید ترتیب مهر تاییدی بر بی اعتمادی های چهل ساله کشور عزیزمان ایران گذاشت و شانس گفت وگو و همکاری در مورد پرسشها منطقه ای را کشت.

در روند در پیشرو دو عامل نقش در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با قدرت های بلوک شرق و غرب تاثیرگذار خواهد بود.

اول اینکه با وجودی که روسیه و چین و اروپا با عزمی راسخ به دنبال اجرای برجام هستند ولی آسیب پذیری اروپا از تحریم های فرامرزی آمریکا به مراتب زیاد از قدرت های بلوک شرق هست. به نظر می رسد قدرت های بلوک شرق به تعهدات برجامی خود زیاد عمل کنند و از خلاء موجودی که ترامپ در روابط غرب با کشور عزیزمان ایران به وجود آورده، استفاده و کشور عزیزمان ایران را بیش از پیش متحد خود سازند. در عین حال، پایتخت کشور عزیزمان ایران به عملکرد اروپا چشم دوخته که آیا اروپا خواهد توانست استقلال خود در اجرای برجام منهای آمریکا را به اثبات رسانده و حداقل روابط بخشی از بلوک غرب با کشور عزیزمان ایران را حفظ و مدیریت کند یا خیر.

دوم اینکه آیا پایتخت کشور عزیزمان ایران و واشنگتن در دوره ترامپ گفت وگوی مستقیم را شروع خواهند کرد یا خیر؟ ترامپ اظهار کرده که نشانه وی از تخریب برجام و زیاد کردن فشارها و تحریم ها، دستیابی به یک معامله بزرگتر با کشور عزیزمان ایران هست. او گفته که کشور عزیزمان ایران با وی تماس و گفت وگو خواهد کرد. واعظی رییس دفتر مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران گفته که ترامپ هشت بار جهت گفت وگو با روحانی تماس گرفته هست. در هر صورت رهبر عالی کشور عزیزمان ایران که تصمیم گیرنده نهایی سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران هست، اخیرا تصریح کرد که کشور عزیزمان ایران در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

در عین حال سی سال تجربه من از کار در سیستم حکومتی کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب، نشان می دهد که سیاست آمریکا مبنی بر توهین و تحریم و تحقیر ایران، نتیجه معکوس داده و موجب سخت تر شدن مواضع کشور عزیزمان ایران و نفی هر گونه مذاکره با آمریکا خواهد شد. در حالی که روابط کشور عزیزمان ایران با بلوک شرق مستمرا تقویت و با بلوک غرب تضعیف می شود، ترامپ و برجام نقش مهمی در آینده روابط کشور عزیزمان ایران با دو بلوک قدرت شرق و غرب ایفاء خواهند کرد.

مسیر فعلی سیاست های ترامپ موجب کم کردن قدرت رهبری آمریکا در سطح دنیا خواهد شد. تحریم های آمریکا علیه روسیه، کشور عزیزمان ایران ترکیه موجب تقویت اتحاد این سه کشور خواهد شد و حتی کشور عزیزمان ایران روابط خود را با سایر قدرت های سایر قدرت های جهانی همچون هند و چین توسعه خواهد داد که مجموعه این روند می تواند به سلطه شش دهه آمریکا در خاورمیانه آخر دهد.

واژه های کلیدی: ایران | روسیه | سیاست | آمریکا | ایرانی | اخبار سیاست خارجی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه